Khamis, Februari 18, 2010

cukup- cukuplah..

Ish kenapela adenye sifat dengki dan irihati dalam diri manusia.. xboleh ke manusia lain gembire tgk manusia yg lainnye senang..xpahamla..me sgt2 kecik + sakit ati bile adenye manusia2 yg berdarah daging sendiri sanggup memburuk2kan serta menambah cerita tentang family me.. cukup-cukuplah tu..dlm usia yg dah nak menjengah senja sepatutnye lebihkan amalan dan sucikan hati dari sifat busuk hati tapi sebaliknye yg berlaku..

Me hanye berharap family me akan KUAT tuk meneruskan kehidupan dan perjuangan..me harap family me akan berjaye merealisasikan impian kami.. Me berdoa pd YG MAHA KUASA supaya dibukakan pintu hati manusia2 itu supaye mereka sedar kesilapan mereka..Semoge 1 hari nanti kebenaran akan terbukti..me n family sesekali xpernah berdendam pd manusia2 itu.. Biarkan manusia2 itu terus berkata-kata tentang keburukan dan menjaja kisah yg sudah ditokok tambah agar lebih ramai yg menyebelahi mereka..Biarkan.. Nanti bile penat mulut mereka bercerita tentang kami, pasti mereka akan diam... dan di kale itu tanpe me n family sedar, pahale kami bertambah2.. Alhamdulillah..

Me kagum dgn ayah me..walau seteruk mane dikeji, digelar dengan bermacam2 gelaran yg sgt2 menyakitkan hati, ayah me hanye berkate, TAKPE.. biarkan.. Islam mengajar kita berbuat baik walau sejahat mane telah org lakukan pd kite.. Bravo ayah..kagum sungguh dgn ayah..smoge anak2 ayah juge sekuat dan setabah ayah..

Buat manusia2 itu, sedarlah.. kite sudah hampir menemui Pencipta kita.. Jalan2 untuk kita menemuiNya seharusnya kita isi dengan bunga2 kebaikan..rapatkan ukhwah dan banyakkan amalan.. bukan dengan care memutuskan silaturrahim..berkate yg sia2 dan menghasut org lain untuk membenci darah daging sendiri..

CUKUP-CUKUPLAH>>> berilah kami sekeluarga sedikit ketenangan.. bumi ini milik Allah.. jangan tamak dengan ape yg bukan milik kita..

2 ulasan:

tiemc berkata...

ishh..nape nie cik????

Nieja berkata...

ala..besela me..
manusia yg xleh tgk org sng..