Isnin, Mei 10, 2010

Hari untuk ibu2..

Saya ada sebuah cerita.. yang pernah saya baca.. Entah kenapa, hati saya sangat terusik dengan cerita ini.. Jum kite layansss

Ada seorang bayi, di dalam kandungan si ibu.. Si bayi sangat risau dan bimbang kerana masa untuk dia dilahirkan ke dunia telah hampir.. Mungkin esok atau lusa dia akan dizahirkan ke dunia..Maka si bayi pun bertanya kepada Penciptanya...

Bayi : Ya Tuhanku, aku berasa gusar dan bimbang, kerana tidak beberapa lama lagi aku akan dilahirkan ke dunia.. Bagaimana kah keadaan ku nanti di sana.. Sedangkan aku kecil dan lemah.. Untuk menyuapi mulutku sendiri pun tidak mampu aku lakukan..

Tuhan : Wahai hambaku, sesungguhnya Aku yang menciptakanmu, aku juga yang telah menentukan setiap apa yang berlaku dan setiap kejadian telah aku cipta dengan kesempurnaannya sendiri.. Kau menyatakan kegusaranmu untuk lahir ke dunia.. sedangkan aku telah sediakan seorang malaikat untuk menjagamu..

Bayi : Syukur padaMu ya Tuhanku.. Bagaimana nanti malaikat itu akan menjagaku..?

Tuhan : Malaikat yg AKU utuskan untukmu ini sangat istimewa.. Dia menjagamu melebihi dia menjaga dirinya sendiri.. menyayangi dan mengasihimu tak mengira waktu.. Saat kau kelaparan, dia akan mengenyangkanmu, saat kau sakit, dia akan berusaha agar kau akan terus sihat, ke mana saja langkah kakinya, hanya kau bermain di fikiran.. hatinya tidak pernah tenang selagi wajahmu tidak dilihat. Dia akan melakukan apa saja yg asalkan kau menerima yang terbaik..

Bayi : Jika begitu ya Tuhanku, tenanglah sudah hatiku kini, cuma aku ingin tahu siapakah nama malaikat itu. Supaya dapat aku sanjung dan menyayangi dia..

Tuhan : Malaikat itulah akan kau panggil IBU..

Mak, Ibu, Umi, Mummy, Bonda, Mama.. apa saja gelaran yang diberi, insan2 ini perlu diberi darjat yg tertinggi kerana pengorbanan mereka melahir dan membesarkan kita, xmungkin dapat dibalas walau sepenuh dunia harta dan wang ringgit kita taburkan.. Wallahualam..

Sempena hari ibu yg baru jew lepas, saya berkesempatan untuk meraikan bersama MAK dan mak-mak sedara saya di kampung... Thanksla pd supporter kek.. kerana sangat mengezutkan jugakla kek tu.. berjaye jugakla kezen2 sye menyeperisekan saye n ibu2 yg lain... wakakka..

Sebenarnye, saye terlupe yg sye juge dah menjadi seorang ibu.. sangat2 hilang ingatan.. saye tau saye dah ade bujang kecik saye tuh, tapi ntah kenape boleh lupe plak.. smpai 2-3 kali kezen saye jerit2 panggil.. "SAPE YG DAH JADI MAK-MAK DTG SINI CEPAT''.. Lorrr patutla diorg terjerit2 panggil..rupanye saye yg masih xsmpai2 lagik..haduiyaiii keSENGALan sungguh!!!

So, sye selitkan beberape keping gambar sempena hari ibu.. Utk MAK n MAK mertua sye, Terima kasih yg xterhingga kerana melahir dan membesarkan saye dan suami sehinggala kami dewasa dan menjadi orang yg betul2 orang.. wuwuwuwuwu..sedih oo..

Kek hari ibu.. sponsored by Ziema n Ayu...
Ibu-ibu yang dirai..hehe sayelah ibu yg paling junior:>
yg baju oren nie lah sponser kek.. sbb tu dia interprem dlm setiap gamba.. ngeeee
Owh..mak..we love u sooo much...
Insan2 bergelar ibu.. yg sangat2 kami sayangi dan sanjungi.. Terima Kasih atas jasa2 mu...

Tiada ulasan: