Khamis, Oktober 07, 2010

Mengapa sukar melafazkan maaf???

"tak tahu mengapa begitu sukar bagimu..
melafazkan maaf atas kesalahan lalu..
biarpun jelas engkau menjadi punca..
xpernah sekali mengaku bersalah
oh mengapa.."

beberapa bait lagu yg aku pernah aku karoke dulu..
hmm aku masih ingat lagik lirik lagu neh..

M.A.A.F - a simple word but very hard to say...
sesetengah org sgt2 ego tuk mintak maaf walaupon dlm beberape kes, ternyate perkataan maaf tu boleh meredakan ketegangan or menenangkan suasane..

ntahla, aku pon xpaham.. dek kerane ego sanggup ketepikan kepentingan org lain..walhal terang2an kesalahan di pihak dia.. kalo nak ego pon berpatut2 la kan.. janganla kalo da buat silap still nak tegakkan benang yg basah..

ishh geram hokayy ngan org ego xbetempat neh.. even kalo ko pegawai beso pon xjatuh maruah ko if mintak maaf pd pegawai bawahan ko.. apela salahnye ek?? mmg tak paham..kdg2 pening gak pale aku memikirkan sikap2 org2 atasan neh..

mcmtu gak kalo dlm hubungan suami isteri.. kalo rase nak aman damai dlm perhubungan, kenela tolak ansur.. jgnla bile buat salah, sang suami abaikan mcmtu jek.. taula suami, xyah poyo lebey.. pk la sket perasaan bini tuh.. jatuh ke maruah suami kalo mintak maaf ngan bini.. bg aku, pekataan maaf tuh mampu mencairkan hati sang isteri walaupon hati isteri da keras beku dan tepu..

ek eh.. pesal aku emo lebey plak neh.. kui3.. aku jus menyuarekan ketidakpuasan ati jek.. yela, kot ade plak yg sentap bace kan.. kesimpulannye, a word of MAAF ni sgt byk kelebihannye.. tp jgn ko mintak maaf if bukan salah ko.. xperlu hokayyy... ia digunakan jika benar2 ko terbukti bersalah!!..haipppppppp

okla chow

Tiada ulasan: