Isnin, Ogos 03, 2009

Penambahan keluarge..

Hehehe..klaka jek ek tajuk aku..sbnrnye aku xtau nak letak tajuk ape..so aku pon main taram jekla..ahaa..sbnrnye nak cite dlm bulan julai lepas, 2org kezen yg sebaye aku telah melangsungkan pernikahannye..so bertambah lagikla keluarge aku.. makin besa da keluarge Hajah Milah (nenek aku ler tu..)

Pade 17 julai 2009..kezen yg rapat ngan aku, telah melangsungkan pernikahannye dengan pilihan hati..alhamdulillah..walaupon aku xsempat nak nengok dia nikah tapi aku doakan dia bahagia sepanjang umurnye..sob sob..sedih lak..huhuuu
ni ler wajah spupu aku n suami di malam berinai..siap bertandu lagik..malu2 lak..hehehe..tandu ni ialah salah satu adat n9 yang telah mule dilupekan..bkn senang nak jumpe pengantin bertandu da skang..yekla..rumit nak buat persiapannye..nak kene tebang buluh..wat tempat tandu tu..hias2 kan..buh 2 kerusi spesel tuk pengantin..n buh lilin tuk nmpak lebih gempaq..n pas pngantin naik..siap sedia la tuk angkat.. 1..2..3 n pngantin pun sudah berade tinggi dr sume org..ehehe..musti kezen aku duk cuak jek mase ni..aha..sbb aku pon da rase naik tandu ni mase aku kawen ritu..kih3..ha..ni lagik satu adat yg da lame aku xtgk..tarian piring..ni pak itam aku yg tgh menari..carenye..kene pkai cincin kat jari hantu dua2 belah tgn then kene pegang piring..pastu kene ikut step n menarila smbil jari yg ade cincin tu diketuk pd piring lalu terhasillah bunyik seperti ini..ting..ting..ting..wahhaha..pndai aku buat bunyik ek..
ha..ni plak ari langsung..serbe purple..cantik tul kezen aku ni..ni mcm besela bersanding smbil tgu ditepung tawar..mase ni aku xpat nak tepung tawar dia dek kerana bz nye melayan kengkwn n memujuk anakku yg asyikkk menangis..uwaaa..ipan xkasi can tol umi nak lepak2 ngan membe2..huhuu..cedih lak..


ni pulak..gamba mase gi bertandang..naik vespa lagik kezen aku mase nih..hahaha..nasib baikla umah laki dier xjauh..kalo x mau semput vespa tu..wahahaha.
mmg aku enjoy gile tgk kezen aku naik vespa..rase happy sgt bile sume org pandang dier n senyum mase ondaway tu..kembang kempis lak idung aku mase tuh..wlaupon bkn aku yg naik vespa tuh..emm napela mase kawen dulu aku xterpk nak wat cmtu ek..apepon bende da lepas..da ade sorg anak da pon aku..isk..iskk...sob..sob..sobbb
Anyway happy married to my cousin..moge perkahwinan nye berkekalan hingge ke hujung nyawe..gaduh2 tu besela..n ingat, stiap masalah pasti ade jalan penyelesaiaan nye..
jumpe di cerite seterusnye..yiiibab..angree..angree

Tiada ulasan: