Rabu, Oktober 07, 2009

EidulFitri 1430H@2009

Wah..jap jek mase berlalu..rasenye baru jek mule puase. tau2 da raye da..

N3 kali ni aku nak citer pasal raye aidilfitri tahun ni.. Raye ni la kali pertame aku beraye as a mummy.. sangat2 excited rasenye..

Ist bende yg aku excited ialah beli baju raye tuk Ipan..punyela leka aku membeli belah secare online smpai xperasan baju raye ipan dah ade 8 pasang.. banyak yang aku beli jenis romper dan dipadankan dengan baby tight.. aku sangat suke!!!hiksss~~
Raye pertame aku beraye dirumah mak n ayahku..kat mane lagik kalo bukan kat Bandar Sunggala, PD... Masing2 bgn lambat pg tu.. mane xnye malam raye kitorang (aku, my hubby n adik2ku) gi membeli baju raye.. lepak2 smpai kul 3 pagi.. gilek kentangla aku..lupe jap da ade anak..kui3..smpai terlajakla nak gi semayang raye..sadis btol...pagi raye tu, aku mandikan irfan dgn niat sunatul aidilfitri.. syahdu sangat pagi raye tu.. da siap mandi aku pakaikan ipan baju melayu..wahh..sangat comel ipan pakai baju melayu yang dibeli oleh neneknye..then aku n my hubby lak menyiapkan diri.. we're wearing same color theme.. hahaha..patutnye kain ni tuk raye taun lepas tp disebabkan aku tgh preggy so postpone la ke taun ni.. hikss kantoi laks..

Setelah sume siap, sesi bersalaman n bermaafan pun bermula..aku sangat2 tersentuh kalo bab2 melibatkan mak n ayah aku.. uwaaaa..sambil mintak ampun n salam2 tu sambil tu la airmate aku berjurai2..uwaaa abis makeup aku tau..kenela touch up lik..terase tol banyak dose ngan mak ayah aku.. tapi sekali setahun jek mintak maaf..xpatut betol..huhuu










fatin pon nak salam atuk dier..hehee



Pas da sudah bersalam2 sesi bergambar la pulak..cume yg xbestnye, adik aku yg no 3 lak xde..xlengkapla gamba family aku..huhuu dala nak bekumpul kemain la payahnye..sesi bergambar ni amik mase yg lame gak..masing2 xnak lepaskan peluang..hahaha klako klako...



haaa..ni abg aku.. leh plak salam mak ayah aku smpai 2 kali dek sbb nak bergambo..wahhaa..sakit perut aku gelakkan abg aku ni..tgk ler mate dier tu..smpat lak jeling kemera..
so aku masukkan la gambo abg aku ni supaye abg aku rase lbh glemer..wahaha..


Pas da siap2 sume kitorang pon berangkatla pulang berhari raye di kg nenda tercenta di Kundur Tengah.. lebih kurang 25 minit aje perjalanannye.. dlm perjalanan besela putera ku terlentuk dlm dakapan ku..wahahha..pantang kene ekon tau anak umi ni..

Smpai2 jek kami disambut oleh sanak saudare..bile dah bersalam2an dgn otometiknye aku kene uloq duit raye..sukela kezen2 n anak2 buahku..setahun skali kan..heheee..

ramai btol sesedare aku dtg beraye umah nenek aku..time ni la nak rapatkan silaturrahim yg da makin jauh kan..bkn sng nak jumpe sesedare ni..setaun skali je la gamaknyer..

Ptg gi beraye umah sedare plak.. ipan da keletihan..sambil2 tido pon aku hangkut gak g beraye.. nasib ler anak oi..umi mu mmg kaki kuat berjalan..wahahhaa..letih mmg letih tapi sronok la kan..bkn slalu dapat ngayau2 g umah org ni.. n yg paling sronoknye bile aku dapat kumpulkan duit raye untuk ipan...wahh da lame aku xrasai pengalaman mengumpul duit raye..walau pun sbgai wakil sahaje..wahahhaha...
Ipan smpai tertido..pon umi dier hangkut gak..



habis mknan umah org bile
kami dtg..wahahaha

Tiada ulasan: