Jumaat, Januari 07, 2011

Welcome 2011..Bye2 2010

Pejam celik pejam celik, dah 7 hari kita masuk ke tahun baru 2011 neh.. wahhh cepatkan mase berlalu..
 Sekejap jew dah hampir 27 tahun aku di bumi Allah ini..Rasa sedih pulak bile mengenangkan diri dah tua.. ntah esok atau luse masih ade lagik ke x dlm dunia ni.. Subhanallah..

Ha.. hari tu aku de stori pasal nape aku stop kan pengambilan DR 11 tu kan, meh sini nak kasi bisik sikit..
Produk tu x sesuai digunakan ketika mengandung.. kesimpulannya? alhamdulillah mmg ipan da nak beradik..
Syukurla dgn kedatangan tahun baru ni, rezki aku tuk menambah bilangan ahli keluarga pon ade.. mudah2 an dapatla aku tempuh segala cabaran dan dugaan sepanjang tempoh kehamilan kedua ni..

Citer pasal Ipan si bujang kecikku itu, sejak 2 menjak adik dia da de lam perot ni, mmg meragam ajela dia.. serbe xkene dibuatnye.. nasibla aku ni duk ngan mak lagik..so kalo rase2 xterkawal jew passing kat mak.. ceh mcm bola pulak budaktu ek.. Yela bknpe kan, badan dala xtentu arah rase bile dia wat perangai jew terus angin naik ke kepale..so sebelum tgn ni laju2 hinggap ke peha anakku yg xbedose itu, baikla buat tindakan drastik pass kat nenek n atoknye.. So nenek n atokla yg akan manje2 kan dia.. hisshh geram btol tgk muke dia bile atok ngan nenek dia ade.. mcm la umi dia xleh marah kenn kalo atok ngan nenek dia ade..

Pasal incik hubby aku plak skrg sedang bertraining di Pulapol Bakri Muar slame 2 bulan.. so tinggal la aku besame anaknye saje.. nasibla duk ngan mak ayah..kalo x, huhuuu xpatla nak dibayangkan duk berdua je ngan ipan.. aku kan penakuttt.. Rindu mmgla rindukan..sape la xrindu laki bile jauh2 cmgini, tp ape leh buat..xkan aku nak join skali gi training tuh.. baik aku duk umah bersenang lenang.. lagik bepekdah..!!

Ishh cite pasal taun baru kan, xsahla kalo xcite azamkan... azam tahun 2010 pon ade yg xtecapai lgk ..
Biasela azam tanpe usehe pon xkan menjadikkk..
Azam tahun 2010 yg masih xtercapai adelah mengurangkan berat bdn aku yg dah mencanak naik.. tp bile tau je aku peknen, so dgn sendirinye azam ini dipospon..bukan dibatalkan ye.. kalo leh, aku nak la menten cm dulu..ala mcm sblom kawen dulu.. xnak la kurus sgtkan.. n xnakla gedibam nau..

Azam lainnye adalah nak kukuhkan kewangan ekonomi..cube tuk kontrol pemborosan duit yg diakui sejak azali mmg aku ni boros..akibatnye memakan diri bile 2mggu lgk nak gaji aku da pening kpale duit xade..pdn muke ko!! So, yg ini aku akan pastikan ianye direalisasikan taun ni.. hehehe..

So harap2 nye dapatla aku kuatkan smgt aku yg skrg memang bekobar2 tp 2bulan lgk confirm da layu punye..so geng, tlg ingatkan aku bile aku terlupe.. k c ya...

Chow bedahhh!!

~Niejafahmi

Tiada ulasan: